Bulldog Gin lanceert “Bold Dates”: een podcastserie vol Belgische artiesten die een flinke scheut boldness aanmoedigt

Bekende gasten als Emma Bale, The Magician en Grey gaan openhartig in gesprek en inspireren om je eigen pad te bewandelen

Brussel, 23 oktober 2023 – Bulldog Gin, gekend om zijn iconische zwarte fles en opvallende zwarte coppa-glazen, is een opvallende aanwezigheid in het nachtleven. Nu lanceert het merk zijn eerste podcast met de gloednieuwe serie "Bold Dates". In deze intieme reeks komen Belgische artiesten zoals zangeres Emma Bale, producer The Magician (beroemd om zijn remix van Lykke Li's "I Follow Rivers"), en dansfenomeen Kanessa samen met modefotografe Raia Maria Laura en modeontwerper Jordy Arthur Vaesen. Ze delen de meest gewaagde verhalen uit hun loopbaan - van de moed die nodig is om een sprong te wagen tot de meest gedurfde carrièrestappen. Dit najaar kan je 4 episodes beluisteren; 4 openhartige, prikkelende conversaties. Schenk jezelf een frisse gin-tonic in en laat de podcast smaken!

"Bulldog staat voor een houding en een manier van leven die velen van ons aanspreekt in de wereld van vandaag. Het merk staat voor zelfvertrouwen en onafhankelijkheid, wat wordt gekenmerkt door de kenmerkende zwarte fles, de gedurfde persoonlijkheid en de verfijnde smaak. Naast een unieke gin ervaring, willen we iedereen die ‘bold’ wil zijn inspireren. Iedereen die zijn eigen verhaal schrijft, bold moves maakt en zijn authentieke zelf omarmt wil Bulldog ondersteunen. Zo is het idee van een podcast vol ‘bold’ ontmoetingen ontstaan. We zijn dan ook enorm trots dat we zoveel vooraanstaande talenten in onze studio mochten ontvangen. Met hun verhalen hopen we de volgende generatie van bold beginners mee te inspireren en een gezonde dosis lef te injecteren in het leven van onze luisteraars," zegt Francesca Arcangeli, Marketing Director voor België bij de Campari Group.

Gedurfd talent en verhalen inspireren

De Bulldog podcastserie brengt de meest interessante stemmen (zowel nieuwe als reeds gevestigde waarden) uit zowel de Belgische muziekscene als de florerende modewereld samen. In de reeks komen 9 inspirerende Belgische stemmen aan bod in de podcastserie. Samen wisselen ze ervaringen en ideeën uit, met als ultiem doel de volgende generatie creatieve Bold Beginners te inspireren.

In de eerste aflevering van de podcast ontmoeten wereldberoemde DJ en producer The Magician en nightlife icoon en eigenaar van Bloody Louis in Brussel Jon Tyler elkaar. Beide artiesten waren vanaf het begin vastberadenheid om buiten de gebaande paden te treden en hun dromen te volgen.

Zo benadrukt Jon Tyler het belang van trouw blijven aan jezelf:

"Je eigen boot bouwen is niet 'op de boot van een ander stappen'. Je moet echt zelf iets creëren. Het is jouw team, het is jouw identiteit en het is aan jou om het fris en levend te houden. Want we weten dat in mijn sector het vrij zeldzaam is dat clubs lang blijven bestaan."

In de podcast deelt The Magician hoe zijn verlangen om te creëren voortkwam uit een persoonlijke drang:

"Ik draaide elke zaterdag gedurende twee jaar in een klein barretje in Charleroi. Ik was vrij verlegen en eigenlijk droomde ik er niet echt van om voor mensen op te treden. Het waren mijn vrienden die me aanspoorden om te spelen. Ik wilde spelen, maar dan zonder publiek."

Daarnaast brengt de reeks ook Emma Bale, bekende Belgische zangeres met miljoenen streams op Spotify en dito views op YouTube samen met startend model en modefotograaf Sieme Hermans die nu te zien is in Belgium’s Next Top Model.

Emma Bale vertelt over haar doorzettingsvermogen om door te breken in de muziekbusiness:

“Toen ik 10 was heb ik twee keer proberen mee te doen aan Eurosong, audities gedaan voor musicals, mee proberen te doen aan Belgium’s Got Talent, … Ik heb mee proberen te doen aan alles wat er was en kon. Altijd een ‘nee’ gekregen. En dan toch blijven doorzetten.”

Terwijl Sieme zijn eigen bold beginning in Belgium’s Next Top Model in de verf zet:

Belgium’s Next Top Model was crazy beyond my expectations. Want ik had verwachtingen, maar ik wist niet juist hoe het ging zijn. Ik had de Amerikaanse editie gevolgd op YouTube en ik was bang dat het 'drama-tv' zou worden, maar dat was het absoluut niet. Het doel was leren over een industrie die heel hard is. En dat werd goed aangepakt. Een geweldige ervaring!”

Franstalig duo Kanessa, professionele danseres en visueel kunstenaar Carl Knight vonden elkaar dan weer in hun visie op durven springen, en jezelf blijven in je creatieve carrière:

De meest gedurfde raad die ik kan geven is dat je niet bang moet zijn om alleen te zijn. Ik sprak bijvoorbeeld bijna geen Engels, maar voelde dat ik om mijn danscarrière te kickstarten ik naar Londen moest. In een opwelling heb ik de bus genomen en ben ik zonder veel geld vertrokken. Die twee weken waren de mooiste ervaring van mijn leven,” aldus Kanessa.

Tenslotte komt ook boeiend trio aan bod in de podcast: beroemde fotografe Raia Maria Laura, hiphop artiest en gevestigde waarde in de Belgische urban scene ‘Grey’ en fashion designer Jordy Arthur Vaesen. Alle drie vinden ze elkaar in de passie om iets te willen creëren, in het nooit tevreden zijn en altijd blijven streven naar excellentie:

Ik heb nog steeds geen ‘I made it’-gevoel. Ik heb nog nooit gedacht van ‘amai, nu ben ik er’. Het is een proces om telkens beter te worden en je doelen te bereiken. Toen mijn eerste video online stond, kreeg ik wel wat interesse van labels en speelde ik ineens op enkele grote festivals in België. Dan besef je plots wel: ‘oké, hier kan ik nog wel groeien’,” zegt Grey in de podcast.

Kortom, de podcast Bold Dates by Bulldog is een inspirerende verzameling verhalen die aanmoedigt om je eigen pad te volgen en bold te zijn in je creatieve ondernemingen.

Bold het eindejaar in met limited edition Bulldog

Nog op zoek naar een bold cadeau of unieke aperitief om 2024 goed te starten? Naast de podcast brengt Bulldog dit najaar ook een limited edition uit van hun iconische zwarte fles. Het merk, bekend om zijn ongeëvenaarde mix van traditioneel vakmanschap en moderne verfijning, is al lang favoriet bij gin liefhebbers over de hele wereld. Dit najaar komt Bulldog met prachtige limited edition fles. Terwijl de essentie van de gin onveranderd blijft - een harmonieuze mix van 12 zorgvuldig geselecteerde botanicals – zorgt de iconische fles in een nieuw jasje voor een bold toevoeging aan de drankenkast dit najaar. Het perfecte eindejaarscadeau voor veeleisende gin liefhebbers met durf. ​ ​

Praktisch

• Podcast te beluisteren via Spotify
  • Podcast te bekijken via YouTube
  • BULLDOG limited edition is verkrijgbaar in 70cl-formaat met een verkoopprijs van €31 in supermarkten zoals Delhaize of Carrefour. BULLDOG London Dry Gin vakmanschap drink je met verstand.

Over BULLDOG

BULLDOG is een moderne gin van topkwaliteit die de klassieke London Dry Gin herinterpreteert door 12 botanische ingrediënten te mengen voor een zachte en evenwichtige afdronk. Met nootachtige en bloemige noten en een allesoverheersende frisheid maken drakenoog, lotusblad en witte papaver de kenmerkende smaak van BULLDOG London Dry Gin compleet. De onmiskenbare BULLDOG-fles drukt zijn gedurfde houding uit als een modern icoon met een onverwacht zachte smaak. BULLDOG heeft twee kenmerkende G&T in zijn assortiment: BULLDOG G&T met Bramen; BULLDOG G&T met een Black Twist. De verfijnde gin is een kwaliteitskeuze voor veelzijdige cocktails en heeft een ABV van 40%. BULLDOG werd opgericht in 2007 en werd in 2017 onderdeel van de Campari Group en is verkrijgbaar in meer dan 55 landen. BULLDOG is de gin van de Campari Group die wordt aanbevolen voor het bereiden van de perfecte Negroni.

Persberichten in je mailbox